۰ نفر

وزیر خارجه ترکیه: عملیات در شمال سوریه، حق ما است

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 386591
وزیر خارجه ترکیه: عملیات در شمال سوریه، حق ما است

اندکی پس از آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) مدعی شد این عملیات تابع قوانین بین‌الملل است.

به گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، طی اظهارات امروز خود گفت: "عملیات برنامه‌ریزی‌شده ترکیه در شمال سوریه، تحت قوانین بین‌المللی و لایحه‌های سازمان ملل، حق ترکیه است".

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او در ادامه گفته است: "تنها هدف ما تروریست‌ها هستند، از این طریق به تمامیت ارضی سوریه، یاری خواهیم رساند".

این دیپلمات ارشد ترکیه که در سفر به الجزایر به سر می‌برد، اظهار داشت: "متاسفانه، یک سازمان تروریستی در شمال شرق سوریه وجود دارد. این تهدیدی بزرگ علیه کشور ماست؛ آمریکا به آن‌ها تسلیحات داد و ما آن‌ها را در ترکیه بازداشت می‌کنیم، زیرا سازمان‌های تروریستی در ترکیه و شمال سوریه، یکسان هستند".

به گفته او، هدف اصلی گروه پ.ک.ک/ی.پ.گ، "تجزیه سوریه" است: "ما از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کنیم؛ به این دلیل، تصمیم گرفتیم اینجا عملیاتی آغاز کنیم؛ زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت از سوریه خارج می‌شوند و قصد ایجاد یک منطقه امن را به صورت مشترک [با ما] دارند، ما مذاکرات را آغاز کردیم. اما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ما، آن را چیزی جز روندی ایستا ندید و به رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ترکیه، خودش عملیاتی ترتیب خواهد داد".

او با بیان اینکه ترکیه، تمام طرف‌ها -از جمله سوریه و سازمان ملل- را از حمله مطلع ساخته، گفت: "این عملیاتی مهم در راستای ثبات و امنیت منطقه است و مهاجران در ترکیه و منطقه، قادر به بازگشت امن و داوطلبانه به سوریه خواهند بود".