۰ نفر

در پی اعتراض به کارشکنی‌های اخیر آمریکا؛

نماینده ایران، کمیته ششم سازمان ملل را تعلیق کرد

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبر: 386300
نماینده ایران، کمیته ششم سازمان ملل را تعلیق کرد

به دنبال اعتراض کارشناسی و دقیق دیپلمات حقوقدان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، نشست کمیته ششم سازمان ملل تعلیق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، علی نسیم‌فر نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کمیته نسبت به شرایط ایجاد شده از سوی دولت میزبان برای اعضای ایرانی اعتراض و خواهان حل سریع این مشکل شد.

بر اساس اظهارات صریح نماینده ایران، رفتار آمریکا در عدم صدور ویزا برای هیئت دیپلماتیک ایران و همچنین ایجاد محدودیت رفت و آمد شدید برای دیپلمات‌های حاضر در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌هایشان نیازمند مداخله دبیرخانه سازمان ملل متحد است.

نسیم‌فر همچنین اقدام آمریکا را مغایر توافقنامه مقر سازمان ملل متحد، منشور ملل متحد و همچنین کنسوانسیون‌های مربوطه دانست؛ زیرا امکان حضور موثر اعضای سازمان ملل متحد در نشست‌های مربوطه را سلب کرده است. به دنبال اعتراض کارشناسی و دقیق دیپلمات حقوقدان نمایندگی ایران در سازمان ملل، نشست کمیته ششم سازمان ملل تعلیق شد.

پس از سخنان نسیم فر، نماینده آمریکا هم اظهاراتی را ارائه کرد و در نهایت، رئیس جلسه با تاکید بر اینکه باید این مشکل برطرف شود، دستور تعلیق جلسه را داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم درباره این مشکل اظهار کرد: دبیرخانه در حال تماس با نمایندگی دولت میزبان است تا این معضل برطرف شود.

آمریکا در اعطای ویزا برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران تاخیر زیادی اعمال کرد و به هیئت همراه ویزا نداد. همچنین واشنگتن برای دیپلمات‌های ایران که قرار بود در نشست‌های تخصصی کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنند که قطعنامه‌های زیادی در آن‌ها مطرح می‌شود، تا کنون ویزا صادر نکرده است.