۰ نفر

تظاهرات ده‌ها هزار فرانسوی علیه لایحه بحث‌ برانگیز دولت مکرون

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱:۲۱
کد خبر: 385881
تظاهرات ده‌ها هزار فرانسوی علیه لایحه بحث‌ برانگیز دولت مکرون

دهها هزار فرانسوی روز گذشته در اعتراض به لایحه جدیدی که «به زنان مجرد و همجسنگرا اجازه می‌دهد تا از طریق لقاح مصنوعی باردار شوند» تظاهرات کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این لایحه اولین اصلاحات اجتماعی بزرگ توسط دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به شمار می‌آید و به زنان مجرد و همجنسگرا اجازه می‌دهد تا با استفاده از لقاح مصنوعی باردار شوند.
لایحه جدید ماه گذشته میلادی در مجلس سفلی فرانسه تصویب شد و برای آنکه به قانون تبدیل شود باید در سنا نیز تصویب شود. اقدام دولت مکرون برای تصویب این لایحه باعث شد تا روز یکشنبه دهها هزار نفر از معترضان به خیابان‌های پاریس بیایند.
معترضان عمدتا گروه‌های کاتولیک، فعالان راستگرا، مستمری‌بگیران، زوج‌های دارای فرزند و سایر گروه‌های مخالف بودند. آنها شعار می‌دادند: هر فردی به پدر نیاز دارد.
بسیاری از معترضان در تظاهرات بزرگی که سال ۲۰۱۳ علیه ازدواج همجنسگرایان صورت گرفت، حضور داشتند. قانونی که آن سال در این باره به تصویب رسید موجب بروز تظاهرات‌های گسترده‌ای شد که ماه‌ها به طول انجامید.
در حال حاضر در فرانسه تنها زوج‌های غیرهمجنسگرا که بیش از دو سال از زندگی مشترک آنها سپری شده باشد، اجازه استفاده از لقاح مصنوعی و سایر شیوه‌های پزشکی بارداری را دارند.