۰ نفر

بررسی وضعیت مرز خسروی توسط نمایندگان ایران و عراق

۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷
کد خبر: 385322
بررسی وضعیت مرز خسروی توسط نمایندگان ایران و عراق

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: وضعیت مرز خسروی برای بازگشایی در نشستی با حضور نمایندگانی از طرف ایران و عراق تا ساعاتی دیگر بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آخرین وضعیت مرز خسروی را تشریح کرد و اظهار داشت: مرز خسروی از روز گذشته و به درخواست مسئولان عراقی تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: طرف عراقی درخواست کرده است که از مرز خسروی زائران ایرانی فعلاً تردد نکنند و به محض فراهم شدن شرایط عادی در عراق تردد از این مرز انجام می‌شود.

بهرام نژاد با اشاره به اینکه آخرین وضعیت مرز خسروی امروز و تا ساعاتی دیگر در نشست نمایندگانی از ایران و عراق در کرمانشاه بررسی می‌شود بیان کرد: اقدامات امنیتی برای تأمین امنیت مرز خسروی و زائران انجام شده و بازگشایی مرز خسروی منوط به قدرت عمل طرف عراقی است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که طرف عراقی آمادگی خود را برای تأمین امنیت صددرصد زائران ایرانی اعلام کند زیرا سلامت زائران اربعین از همه چیز مهمتر است خاطرنشان کرد: اکنون ایران آمادگی کامل را برای تأمین امنیت در مرز خسروی دارد و تنها بازگشایی این مرز منوط به تامین امنیت از سوی عراق است و حتی ما در ایران به دنبال جایگزین‌هایی در این رابطه هستیم.

وی افزود: مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین از روز گذشته و به دلیل درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق، به‌ صورت موقت بسته شد زیرا زائران عتبات عالیات پس از عبور از مرز خسروی به بغداد منتقل می‌شوند که صحنه اغتشاشات بود اما این مناطق از صبح امروز روی آرامش را به خود دیده است.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرز قطعاً پس از برقراری امنیت باز می‌شود.