۰ نفر

برترین بانک‌های ژاپنی کدامند؟

۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 385315
برترین بانک‌های ژاپنی کدامند؟

حدود ۲۰۰ بانک در حال حاضر در ژاپن فعالیت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های ژاپنی پرداخت. نظام بانکی در ژاپن شامل بانک‌های داخلی و خارجی است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ بانک در ژاپن فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دارای فعالیت در مناطق محدودی از این کشور هستند. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی ژاپن را باثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های ژاپنی آشنا می‌شوید:

۱-میتسوبیشی

بزرگ‌ترین بانک ژاپنی که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در ۵۰ کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۱۴۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک ۱۲ میلیون مشتری دارد.

۲- پست بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در دیگر کشورها نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۱۳ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک ۲۳ هزار و ۸۷۹ شعبه دارد.

۳- میزوهو فایننشیال گروپ

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در آمریکا و اروپا نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۶۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۴- سامیتومو میتسوئی گروپ

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در ۳۸ کشور دیگر نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۷۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۵- نورین چوکین بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۱۹۲۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در لندن، نیویورک، سنگاپور، پکن و هنگ کنگ نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.

۶- رزونا بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و بیشتر رویکرد توسعه محور دارد تا سرمایه گذاری. این بانک هم چنین فعالیت بیمه ای گسترده ای نیز دارد. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.