۰ نفر

واکنش منفی بازارها به طرح جدید جانسون برای برگزیت

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 385154
واکنش منفی بازارها به طرح جدید جانسون برای برگزیت

درحالی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان پیشنهادات جدیدی برای اجرای برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا مطرح کرده است، این پیشنهادات با واکنش منفی بازارهای مالی مواجه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، دیوید فراست، مشاور بوریس جانسون روز چهارشنبه به بروکسل رفت و با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرد. این در حالی است که بازارهای مالی به طرح بوریس جانسون واکنش منفی نشان دادند. ارزش سهام در بورس لندن روز چهارشنبه سه درصد کاهش یافت.

بوریس جانسون در جریان سخنرانی روز چهارشنبه خود تاکید کرد که کشورش روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

مقامات اتحادیه اروپا در واکنش به طرح پیشنهادی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای برگزیت تاکید کردند که چند مورد از موارد موجود در این طرح «مساله ساز» است. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در جریان گفت‌وگویی تلفنی با بوریس جانسون مراتب نگرانی خود را از برخی جزئیات این طرح اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از پیشرفت های به دست آمده در طرح پیشنهادی دولت بریتانیا نسبت به چند مورد «مساله ساز» در ارتباط با پشتوانه مرزی ایرلند ابراز نگرانی کرد. به گفته وی این موارد نیاز به تامل و کار بیشتری دارد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر اینکه پیشرفت‌هایی در زمینه دستیابی به توافق احتمالی حاصل شده، تاکید کرد که همچنان باید «کار زیادی» برای رسیدن به اهداف پشتوانه مرزی ایرلند انجام شود.

بنا به اعلام دفتر رئیس کمیسیون اروپا، قرار است مقامات اتحادیه اروپا طی روزهای آینده با نمایندگان بریتانیا در مورد توافق احتمالی برگزیت مذاکره کنند.

گی ورهوفشتات، رئیس گروه مسئول برگزیت در پارلمان اروپا روز چهارشنبه در واکنش به طرح جدید بوریس جانسون گفت که واکنش اولیه پارلمان به این طرح مثبت نیست. حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی که شریک ائتلافی دولت بوریس جانسون است ضمن استقبال از طرح نخست‌وزیر بریتانیا این طرح را «پایه و اساس» خوبی برای مهار خطراتی دانست که بازار داخلی بریتانیا را پس از برگزیت تهدید خواهد کرد.