۰ نفر

فعالیت‌های تولیدی در آمریکا به ضعیف‌ترین سطح ۱۰ساله خود رسید

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 384811
فعالیت‌های تولیدی در آمریکا به ضعیف‌ترین سطح ۱۰ساله خود رسید

فعالیت‌های تولیدی درآمریکا در ماه سپتامبر با تداوم فشارهای ناشی از جنگ تجاری بر صادرات و تشدید وحشت بازارها از سقوط شدید رشد اقتصادی، به ضعیف‌ترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید.

به گزارش رویترز، در ماه سپتامبر، با تداوم فشارهای ناشی از جنگ تجاری بر صادرات و تشدید وحشت بازارها از سقوط شدید رشد اقتصادی در ۳ ماهه سوم، فعالیت تولیدی آمریکا به شکلی غیرمنتظره به ضعیف‌ترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، موسسه مدیریت منابع (آی‌اس‌ام) اعلام کرد که تولید آمریکا به کمترین حد خود از ۲۰۰۹ تا کنون رسیده است. این گزارش آی‌اس‌ام به دنبال انتشار داده‌های ضعیف تولید از اروپا، اعلام می‌شود.

آی‌اس‌ام اعلام کرد که شاخص ملی تولید کارخانجات در ماه سپتامبر ۱.۳ واحد سقوط کرده و به ۴۷.۸ واحد رسیده است، که این بدترین رقم این شاخص از رکود بزرگ اقتصادی تاکنون است. رقم پایین‌تر از ۵۰ نشان‌دهنده انقباض در این بخش است.

رییس‌جمهور ترامپ در توییتر خود گران بودن دلار و بالا بودن نرخ بهره را مسئول ضعف تولید آمریکا اعلام کرد. او در توییتی نوشت فدرال‌رزرو و رییس آن، جرومی پاول در مدیریت اقتصاد آمریکا رقت‌انگیز عمل کرده‌اند.

رییس آی‌اس‌ام، تیموتی فیوره، در بیانیه‌ای به فشارهای تجاری‌ای که به تولید وارد می‌شود، اشاره کرد.

مدیرعامل گروه تجاری تریبکا، کریستین فرومهرتزا، گفت: وضعیت بخش تولید آمریکا می‌خواهد چیزی را به ما نشان دهد. ما یک سال و نیم است که درگیر یک جنگ تجاری هستیم. این همه چیز را متوقف کرده است. هرچه بیشتر این جنگ تجاری طول بکشد، آسیب‌های بیشتری وارد خواهد کرد.

 شاخصی که موسسه مدیریت منابع هر ماه منتشر می کند، شاخصی ترکیبی است که بر اساس نظرسنجی از ۳۰۰ نفر از مدیران بخش تولید در سراسر آمریکا که در ۲۰ صنعت مختلف مشغول فعالیت هستند، به دست می‌آید.