۰ نفر

ترامپ: به‌دنبال یافتن افشاگر اطلاعات مربوط به پرونده اوکراین هستیم

۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵
کد خبر: 384740
ترامپ: به‌دنبال یافتن افشاگر اطلاعات مربوط به پرونده اوکراین هستیم

رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که کاخ سفید در تلاش است تا هویت فرد فاش کننده از جامعه اطلاعاتی را که شکایتی را درباره تعاملات ترامپ با اوکراین مطرح کرده، شناسایی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه گفت: کاخ سفید تلاش می‌کند تا هویت یک افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا را که شکایتی را درباره تعاملات و ارتباطات رئیس جمهور ایالات متحده با اوکراین مطرح کرده، پیدا کند.

وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود: ما تلاش می‌کنیم تا این افشاگر را شناسایی کنیم. آنها چیزهای نادرستی را گزارش کرده‌اند.

اظهارات ترامپ یک روز پس از آن است که وی خواستار دیدار با این افشاگر اطلاعاتی شده است. وی بار دیگر از گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین دفاع کرد و آن را یک مکالمه عالی و کامل توصیف نموده است.

وی این افشاگر اطلاعاتی آمریکا را به سوء برداشت و تعبیر نادرست از این گفتگوی تلفنی متهم کرده است.

مارک زید وکیل افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز در این باره گفت: هویت موکل من باید از سوی قانون مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد. همان طور که ژوزف ماگویر مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا هفته گذشته شهادت داده است، قانون و سیاست از هویت موکل من در برابر افشاشدن و هرگونه اقدام تلافی جویانه، دفاع و حفاظت می‌کند.

هنوز هویت این افشاگر اطلاعاتی فاش نشده ولی نیویورک تایمز اعلام کرده است که وی یک مامور مرد سازمان سیا است.

گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه‌های خبری آمریکا گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه‌های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع کمک‌های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام‌های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو کند.

ترامپ به شدت از آغاز تحقیقات برای استیضاح انتقاد کرده و گفته است که هیچ کاز اشتیاهی را انجام نداده است. ترامپ معتقد است که این گونه اقدامات دموکراتها صرفا با انگیزه‌های سیاسی است.

دموکرات‌های کنگره بر این باورند که اقدامات ترامپ موجب لطمه خوردن امنیت ملی بوده و به شدت روند انتخابات آمریکا را تهدید می‌کند.