۰ نفر

جانسون همچنان به دنبال تعلیق پارلمان انگلیس

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 384653
جانسون همچنان به دنبال تعلیق پارلمان انگلیس

نخست‌وزیر بریتانیا گفته که او هنوز قصد دارد تا به منظور پرداختن به یک دستور کار جدید، پارلمان را به حالت تعلیق دربیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، روز سه‌شنبه (امروز) گفت که او همچنان قصد دارد به منظور پرداختن به یک دستورجلسه قانونی جدید، پارلمان را به حالت تعلیق دربیاورد، اما او این اطمینان را  حاصل خواهد کرد که مطابق حکم اخیر دادگاه عالی این کار را انجام داده است.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»،  پیش از این دیوان عالی انگلیس علیه طرح «بوریس جانسون» برای تعلیق چند هفته‌ای پارلمان این کشور، رای داده بود.

رئیس دیوان عالی انگلیس (پادشاهی متحده) رای این دیوان در رابطه با تصمیم دولت بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان این کشور را قرائت کرد و تعلیق پارلمان را «اقدامی غیرقانونی» خواند.

دیوان عالی انگلیس که از اول اکتبر ۲۰۰۹ رسما آغاز به کار کرده، عالی‌ترین مرجع حقوقی در انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز محسوب می‌شود.

ششم شهریورماه بود که  «الیزابت دوم» ملکه انگلیس درخواست جانسون برای تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان این کشور تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) را تأیید کرده بود.

این اقدام، راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق دو طرف درباره برگزیت باز می‌گذاشت چرا که در این صورت قانونگذاران انگلیسی برای تصویب هرگونه مصوبه که دولت جانسون را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازمی‌داشت، زمان کافی نداشتند.

۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.