۰ نفر

سهام وال‌استریت افت کرد

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 383881
سهام وال‌استریت افت کرد

بازارسهام آمریکا پس از این که این کشور اعلام کرد سرمایه‌گذاری در چین را محدود خواهد کرد و با این کار باعث تشدید تنش‌های تجاری با چین شد، افت کرد و هفته گذشته را با ضرر به پایان رساند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه پس از این که آمریکا اعلام کرد در نظر دارد سرمایه‌گذاری در چین را محدود کند و با این کار باعث تشدید تنش‌های تجاری در جنگ تجاری خود با چین شد، سهام آمریکا افت کردند و هفته گذشته خود را با سقوط به پایان رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به گفته یک منبع آگاه، مقامات دولت ترامپ در حال مذاکره در مورد راه‌های کاهش آسیب‌پذیری مالی آمریکا در چین هستند، که این شامل محدود کردن سرمایه‌گذاری کل آمریکایی‌ها در این کشور می‌باشد. هرچند این منبع آگاه اعلام کرد که این مذاکرات هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، با این حال چنین اقدامی می‌تواند موجی از شوک برای بازارهای مالی به وجود آورد و با سقوط شاخص‌های مهم سرمایه‌گذاری، باعث از دست رفتن میلیاردها دلار گردد.

میانگین صنعتی داوجونز پس از این گزارش ۱۳۰ واحد سقوط کرد و در ۲۶۸۲۰.۲۵ بسته شد. اس‌اندپی۵۰۰ سودهای اولیه خود را از دست داد و ۰.۵ درصد هم افت کرد تا در ۲۹۶۱.۷۹ واحد بسته شود. کامپوزیت نزدک ۱.۱ درصد سقوط کرد و روز خود را در ۷۹۳۹.۶۳ واحد به پایان رساند.  

هر سه شاخص مهم آمریکا این هفته را با سقوط ارزش خود به پایان بردند. اس‌اندپی، داوجونز و نزدک به ترتیب ۱ درصد، ۰.۴ درصد و ۲.۱ درصد پایین آمدند.