۰ نفر

ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 383876
ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد شرکت‌های چینی را از فهرست بازارهای سهام آمریکا خارج کند. چنین اقدامی می‌تواند تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین را شدیدا افزایش دهد.

به گزارش رویترز، ۳ منبع آگاه به رویترز خبر دادند که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد شرکت‌های چینی را از فهرست بازارهای سهام آمریکا خارج کند. چنین اقدامی می‌تواند تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین را به شکلی رادیکالی افزایش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به گفته ۲ منبع آگاه، این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی خواهد بود. یک منبع آگاه دیگر هم گفت انگیزه این اقدام از رشد روزافزون نگرانی‌های امنیتی دولت ترامپ در مورد فعالیت‌های شرکت‌ها به دست آمده است.

شاخص‌های مهم آمریکا با انتشار این اخبار، که چند روز قبل از ۷۰امین سالگرد ظهور جمهوری خلق چین در ۱ اکتبر، اعلام شد، افت کردند. دومین اقتصاد بزرگ جهان ۱ هفته برای جشن‌های ملی تعطیل خواهد بود.

سهام شرکت‌های بزرگ چینی با سقوط سنگین روبرو شد؛ علی بابا ۵.۱۵ درصد، بایدو ۳.۶۷ درصد و آی‌شر چاینا لارج‌کپ ۱.۱۵ درصد سقوط کردند.