۰ نفر

تاکید رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول بر لزوم مقابله با خطر رکود اقتصادی

۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 383664
 تاکید رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول بر لزوم مقابله با خطر رکود اقتصادی

رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول گفت: اولویت اول ما کمک به کشورها برای به حداقل رساندن خطر بحران و آمادگی برای مقابله با رکود است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خانم کریستالینا جورجیوا پس از انتخابش به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول توسط هیئت اجرایی این صندوق برای یک دوره پنج ساله که از اول اکتبر آغاز می شود، بیانیه ای صادر کرد:

« من بسیار مفتخرم که به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب شده ام  و از اعتمادی که اعضای این صندوق و هیئت اجرایی آن به من کردند سپاسگزارم. من می خواهم از کریستین لاگارد، رئیس سابق صندوق قدردانی کنم. او یک رهبر بزرگ و یک دوست عزیز برای من است. دیدگاه و کار خستگی ناپذیر او باعث موفقیت مداوم این صندوق بوده است.

صندوق بین المللی پول یک نهاد منحصر به فرد با یک تاریخ بزرگ و کارکنانی در سطح جهانی است. من به حکم این صندوق آمده ام تا به ثبات اقتصاد و سیستم مالی جهان از طریق همکاری بین المللی کمک کنم. به نظر من نقش این صندوق هیچگاه تا این حد با اهمیت نبوده است.

هدایت صندوق بین‌المللی پول زمانی به من داده شده که رشد اقتصاد جهانی همچنان نا امید کننده است، درگیری های تجاری ادامه دارد و بدهی به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است و این مسئولیت بزرگی است. همانگونه که در بیانیه ام به هیئت اجرایی اشاره کردم اولویت اول ما کمک به کشورها برای به حداقل رساندن خطر بحران و آمادگی برای مقابله با رکود است. ولی نباید از اهداف بلند مدتمان هم غافل شویم یعنی حمایت از سیاست‌های درست پولی، مالی و ساختاری برای ایجاد اقتصاد های قوی تر و بهبود زندگی مردم و اینها همه مستلزم مقابله با مسائلی مانند نابرابری، خطرات جوی و تغییرات سریع تکنولوژیکی است.

برای حفظ آمادگی، حفاظت از قدرت مالی صندوق بسیار حیاتی است و همچنین توسعه  نظارت و تلاش برای افزایش ظرفیت آن. هدف من این است که با همکاری تیمم صندوق بین المللی پول را از طریق آینده نگری بیشتر و توجه بیشتر به نیازهای اعضایش قدرتمند تر کنم.

من با اشتیاق منتظرم با تمام 189 کشور عضو، هیئت اجرایی و کارکنان و با تمام شرکایمان در سال‌های آتی کار کنم».