۰ نفر

آرامکو درخواست وام یک میلیارد دلاری کرد

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱:۲۳
کد خبر: 383405
آرامکو درخواست وام یک میلیارد دلاری کرد

منابع آگاه اعلام کردند پس از حملات پهپادی به شرکت نفتی آرامکو عربستان، این شرکت درخواست وام یک میلیارد دلاری از بانک‌ها کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دو منبع آگاه اعلام کرد؛ شرکت نفتی آرامکوی عربستان از بانکها خواسته تا با پیشنهاد درخواست وام تأمین مالی پروژه برای بیش از یک میلیارد دلاری موافقت کند. 

یکی از منابع آگاه گفت:« شرکت نفتی دولتی آرامکو درخواست خود را این هفته ارسال کرده است.»

یک منبع آگاه اعلام کرد که هنوز درخواست تأمین مالی آرامکو روشن نیست برای چه منظور استفاده خواهد. آرامکو هم هنوز در این باره توضیح نداده است. درخواست وام آرامکو پس از حمله پهپادی 14 سپتامبر به 2 پالایشگاه بزرگ این کشور انجام شده که این حملات، تولید نفت عربستان را به نصف رساند و  5.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد. 

امین ناصر مدیرعامل آرامکو گفته است که برای ارائه پیشنهاد اولیه عمومی آرامکو هم آماده می‌شود. این عرضه تا به امروز در مرحله ارزیابی بود. 

پیش از حمله به پالایشگاه‌های عربستان قرار بود 5 درصد از سهام آرامکو به فروش برود و گفته شد در سرمایه‌گذاری‌هایی جهت رفاه مردم استفاده خواهد شد، این طرح را بن سلمان ولیعهد عربستان داده بود.

سه منبع آگاه نیز به رویترز گفته‌اند که عربستان تولید نفت خود را به 11.3 میلیون بشکه در روز رسانده است. 

آرامکو به عنوان سودآورترین شرکت جهان محسوب می‌شود که اوایل امسال سوآوری آن به 12 میلیارد دلار رسید. قرار است مقامات آرامکو با تحلیلگران بانکی طی این هفته جلسه‌ای داشته باشند.