۰ نفر

فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30هزار نفر به آمریکا

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 383359
فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30هزار نفر به آمریکا

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به دنبال طرح ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع کشورهای خارجی به آمریکا، از ورود بیش از 30 هزار نفر به این کشور جلوگیری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه به کنگره گزارش داده است، به دنبال طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای خارجی به آمریکا، از ورود بیش از ۳۰ هزار نفر به این کشور جلوگیری شده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، معاون دستیار وزیر خدمات روادید در دفتر امور کنسولی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «تا ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۱۹ (۲۳ شهریور ماه) از ورود حدود ۳۱ هزار و ۳۳۴ نفر به آمریکا ممانعت به عمل آمده است.»

ترامپ اوایل سال گذشته میلادی و حدود یک ماه پس از ورود به کاخ سفید یک دستور اجرایی امضا کرد که ورود اتباع هفت کشور مسلمان (ایران، سودان، سومالی، سوریه، یمن، لیبی و عراق) به خاک آمریکا را ممنوع می‌کرد.

این فرمان، پس از اجرایی شدن باعث ایجاد هرج و مرج و اعتراضات گسترده در فرودگاه‌های آمریکا و شهرهای این کشور شد. این موضوع باعث شد که دادگاه فدرال ایالت واشنگتن، و پس از آن دادگاه تجدید نظر شعبه نهم ایالات متحده آمریکا اجرای آن را متوقف کنند.

ترامپ در واکنش، این دستور اجرایی را لغو و نسخه اصلاح‌شده‌ آن به شماره ۱۳۷۸۰ را امضا کرد. در فرمان جدید، نام کشور عراق حذف شده بود و بنابراین محدودیت‌ها اتباع شش کشور مسلمان دیگر را شامل می‌شد.