بر اساس آمار ارائه شده در خصوص کشورهایی که مردم آن در گروه سنی 65 تا 69 سال نیز کار می‌کنند، کشور اندونزی در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ همواره اختلافات زیادی در نرخ اشتغال، در میان 65 کشور مختلف جهان وجود دارد.  بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، افرادی که بالاتر از سن 65 سالگی کار می‌کنند، در آسیا و به ویژه اندونزی به چشم می‌خورد که با توجه به شواهد ارائه شده، 56 درصد از مردم این کشور، در بازه سنی 65 تا 69 سال نیز مشغول به کار هستند.

این موضوع، در مناطق دیگر آسیا به میزان زیادی مشاهده می‌شود؛ از جمله کره جنوبی و ژاپن که هر دو با آمار حدود 48 درصد، در جایگاه دوم و سوم این لیست قرار دارند.

بر خلاف اروپا، که به دلیل افزایش سن بازنشستگی، هرچند اندک، اعتراضات بسیاری صورت گرفت، مردم آسیا در حقیقت از این مسئله برای خود حمایت کردند که از دلایل آن می‌توان به تمایل به حفظ شرایط زندگی مناسب تا نگرانی‌های بارز در خصوص مسائل مالی اشاره کرد.

جالب توجه است که کشور نیوزلند با اینکه سن بازنشستگی در آن اجباری نیست، با نرخ تقریبا 45 درصد نیز، در میان کشورهای نخست لیست مشارکت در کار در میان سالمندان 65 تا 69 سال قرار گرفت.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب، میزان افرادی که در کشورهای منتخب، در بازه سنی 65 تا 69 سال نیز کار می‌کنند  را مشاهده می‌کنید؛

مردم کدام کشورها بعد از 65 سالگی هم کار می‌کنند؟