۰ نفر

در دیدار روحانی و پدرو سانچز؛

تاکید سران ایران و اسپانیا بر توسعه همکاری‌های دو جانبه

۳ مهر ۱۳۹۸، ۰:۰۱
کد خبر: 383156
تاکید سران ایران و اسپانیا بر توسعه همکاری‌های دو جانبه

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر اسپانیا بر توسعه همه جانبه مناسبات به ویژه در عرصه های فناوری و گردشگری تاکید و مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه آمریکا بعد از خروج از برجام اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و "پدرو سانچز" ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راههای توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود: تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید روحانی، گفت: ما در سال های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.