۰ نفر

کرملین: پاسخی کوبنده به آمریکا خواهیم داد

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۲
کد خبر: 383091
کرملین: پاسخی کوبنده به آمریکا خواهیم داد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو به واشنگتن به دلیل ویزا ندادن به مقامات این کشور برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دمیتری پسکوف روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه روسیه۲۴ در مورد ویزا ندادن به اعضای هیات روسیه ازطرف آمریکا گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است چرا که امریکا تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات دیپلماتیک در این عرصه جریان دارد و سفارت روسیه در واشنگتن نیز تدابیری را اتخاذ می کند.
سخنگوی پوتین گفت: این اقدام آمریکا نیاز به پاسخ محکم دارد و دولت روسیه به آن پاسخ می‌دهد. اما سازمان ملل نیز باید واکنش نشان دهد زیرا وضعیت به سازمان ملل نیز که مقر آن در آمریکا قرار دارد، مربوط می شود.
گفتنی است ساعاتی پیش کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) خبر داد که آمریکا به ۱۰ تن از مسئولان و مقامات روسیه ویزای سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نداده است.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه موضوع دیدار دوجانبه بین روسیه و آمریکا مطرح نیست، اظهار کرد: صحبت از دیدار هیات روسیه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح است و آمریکا در واقع قلمرو خود را در اختیار مقام‌های سازمان ملل قرار می‌دهد. 
وی ادامه داد: تنها کاری که آمریکا حق دارد بکند این است که اقامت هیات روسی را در شهر نیویورک محدود کند اما اجازه اعمال هیچ محدودیت دیگری را ندارد و حق کسانی که عازم نشست مجمع عمومی سازمان ملل بودند، نقض شده است.