۰ نفر

ترامپ درباره احتمال دیدار با روحانی چه گفت؟

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 382824
ترامپ درباره احتمال دیدار با روحانی چه گفت؟

رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال دیدار با رئیس جمهور ایران گفت که ببینیم چه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با روحانی گفت: خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته نیز گفته بود که آماده است تا طرح پیشنهادی ایران برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خلیج فارس را بشنود.

وی که در جریان یکی از سفرهایش در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد طرح پیشنهادی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و اینکه آیا حاضر است این طرح را بشنود، گفت: «من همیشه حاضرم. برنامه‌ای برای دیدار با او ندارم، اما همیشه حاضرم. آنچه آن‌ها می‌خواهند را گوش می‌دهم، اما برنامه‌ای برای دیدار ندارم.»

این در حالی است که ترامپ سه‌شنبه هفته پیش درباره احتمال دیدار با روحانی گفته بود: «من هیچوقت چیزی را منتفی نمی‌دانم ولی ترجیح می‌دهم با او ملاقات نکنم.»

از سوی دیگر «کریستین امانپور» خبرنگار و مجری شبکه خبری سی ان ان که روز یک شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در دفتر نمایندگی کشورمان در نیویورک مصاحبه کرده است بعد از مصاحبه در حساب توئیتری خود نوشت: «ظریف امروز به من گفت که رئیس جمهور روحانی حاضر است با (دونالد) ترامپ این هفته در نیویورک دیدار کند، اگر ترامپ حاضر باشد آن چیزهایی که ضروری است را انجام دهد؛ لغو تحریمها در ازای نظارتهای دائمی بر برنامه هسته ای ایران.»