۰ نفر

اردوغان: ایران،‌ترکیه و روسیه برای آرامش در سوریه مسئولیت بیشتری قبول کنند

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۵۸
کد خبر: 381222
اردوغان: ایران،‌ترکیه و روسیه برای آرامش در سوریه مسئولیت بیشتری قبول کنند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با یادآوری اینکه آنکارا،‌تهران و مسکو باید مسئولیت بیشتری برای آرامش در سوریه قبول کنند ، تاکید کرد که روند آستانه تنها روندی است که می تواند امکان ارائه راه حلی برای بحران سوریه را فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اردوغان در سخنان خود در مراسم افتتاحیه پنجمین  نشست سه جانبه رهبران ایران، ترکیه و روسیه که در کاخ چانکایا برگزار می شود با یادآوری اینکه در نشست سه جانبه مسائل موجود سوریه و در راس آنها ادلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت گفت: روند جاری در شرق فرات، پیشرفت های موجود در روند جاری در سوریه و مساله پناهجویان سوری در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه گفت: سه کشور در زمینه آرامش در سوریه و حل ماندگار مسائل این کشور از راههای سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.
اردوغان با تاکید بر اینکه از دید وی نشست آنکارا یک جان تازه به روند آستانه خواهد بخشید، گفت: سه کشور برای آرامش بیشتر در سوریه باید مسئولیت بیشتری را تقبل کنند. 
رئیس جمهوری ترکیه همچنین به تعداد مهاجران سوری در کشورش اشاره کرد و  گفت: ترکیه در دوران سخت در کنارپناهجویان بوده است و تاکنون قریب به 300 هزار پناهجو به کشور خود بازگشته اند. 
وی در بخش پایانی سخنان خود با آرزوی موفقیت برای نشست سه جانبه آنکارا به حمله تروریستی به بیمارستان چوبان بیگلی اشاره کرد و ادامه داد: این حمله چهره وحشی گروه تجزیه طلب را یکبار دیگر به افکار عمومی نشان داد.