۰ نفر

ترامپ آماده است بدون پیش شرط با روحانی دیدار کند

۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 379566
ترامپ آماده است بدون پیش شرط با روحانی دیدار کند

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از آمادگی رئیس جمهور این کشور برای دیدار بدون پیش شرط با رئیس جمهوری ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی» از خروج واشنگتن از برجام دفاع کرد و با اشاره به اینکه دونالد ترامپ همچنان آماده دیدار با همتای ایرانی‌اش است گفت: ایران هرگز در دوران ترامپ به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

خبرنگار اِی‌بی‌سی با اشاره به تصمیم جدید تهران برای کاستن از تعهدات برجامی‌اش پرسید آیا این همان اقدامی نیست که سازمان سی‌آی‌ای (سیا) در دوره ریاست پمپئو پیش‌بینی کرده بود که در صورت خروج آمریکا از برجام روی خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: آنچه پیش‌بینی می‌کردم این بود که ماندن ما در برجام تضمینی به ایران برای طی مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد که با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، اقتصاد ایران ضعیف شده است و فکر می‌کنیم سال آینده ۱۰ تا ۱۲ درصد بیشتر آب برود.

مایک پمپئو فشار اقتصادی بر ایران را از آن روی دارای اهمیت دانست که مانع از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای و کار بر روی برنامه موشکی‌اش می‌شود و حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت را با چالش تأمین مالی روبه‌رو می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تأکید کرد: ما خواهان جنگ با ایران نیستیم. چیزی که می‌خواهیم این است که این کشور انقلابی اقداماتش را در نقاط مختلف دنیا متوقف کند، اسرائیل را با خطر مواجه نکند و تهدیدی برای آمریکایی‌ها نباشد.