۰ نفر

برای اولین بار در دولت ترامپ،

دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها به وضع اقتصادی منفی شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 378718
دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها به وضع اقتصادی منفی شد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که تعداد آمریکایی‌هایی که معتقدند وضعیت اقتصاد آمریکا رو به وخامت است از تعداد آنهایی که نظر عکس دارند، پیشی گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه «کوئینیپیاک»، برای اولین بار از زمان پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، تعداد آمریکایی‌هایی که معتقدند وضعیت اقتصاد این کشور در حال بدتر شدن است از تعداد کسانی که معتقدند وضعیت اقتصاد آمریکا بهتر شده، پیشی گرفته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند که اقتصاد آمریکا بدتر شده است و ۳۱ درصد معتقدند که وضعیت اقتصاد آمریکا بهتر شده است.

این نظرسنجی که در ماه ژوئن انجام گرفته است، نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از مردم آمریکا معتقدند که سیاست‌های ترامپ در حال آسیب زدن به اقتصاد آمریکا است.

«مری اسنو» تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در خصوص این نظرسنجی گفت: «چهار نفر از هر ۱۰ نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی، سیاست‌های ترامپ را مقصر (وخامت اوضاع اقتصادی) می‌دانند و می‌گویند که این سیاست‌ها در حال آسیب زدن به اقتصاد است، که این میزان، بالاترین سطح از زمانی است که ترامپ ریاست‌جمهوری را برعهده گرفت».

این نظرسنجی در میان افزایش نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری واشنگتن با پکن و همچنین نگرانی از رکود احتمالی در آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، کاهش اعتماد عمومی مردم به مسئله اقتصاد، می‌تواند یک فاجعه انتخاباتی برای ترامپ در فصل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به حساب بیاد.

اخیراً نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهند که ترامپ با اختلاف زیاد از تمامی رقبای دموکرات خود عقب‌تر است. با این وجود با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، چندان نمی‌توان به نتایج این نظرسنجی‌ها اعتماد کرد زیرا در نظرسنجی‌هایی که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا انجام گرفته بود، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها باید با اختلاف زیاد رئیس‌جمهور می‌شد.