۰ نفر

سخنگوی اتحادیه اروپا:

از ایران می‌خواهیم هرگونه کاهش دوباره تعهدات را متوقف کند

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 378525
از ایران می‌خواهیم هرگونه کاهش دوباره تعهدات را متوقف کند

سخنگوی اتحادیه اروپا از ایران خواسته از کاهش دوباره هرگونه تعهدات خود در چارچوب برجام خودداری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شبکه الجزیره عربی گزارش داد، یک سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید، از ایران می‌خواهیم هرگونه کاهش مجدد تعهدات خود که باعث تضعیف برجام می‌شود را متوقف کند.

وی همچنین درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم غنی شده ابراز نگرانی کرد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 8 شهریور اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است.

ایران در گام اول کاهش تعهدات خود اعلام کرده بود که به ذخایر اورانیوم غنی شده مطابق با برجام پایبند نیست. علت این تصمیم عدم اجرای تعهدات سایر طرفین برجام بود. 

حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه اعلام کرد که ایران طی امروز یا فردا گام سوم کاهش تعهدات خود را اجرایی خواهد کرد. 

روحانی با اشاره به گام سوم ایران، خاطرنشان کرد: ظاهر این گام سوم، خیلی تکان‌دهنده نیست ولی باطن آن فوق‌العاده مهم است و به نظر من این گام، مهم‌ترین گامی است که برمی‌داریم و آثارش بسیار فوق‌العاده خواهد بود و ان‌شاء الله با این گام سوم ، سازمان انرژی اتمی از این روند سرعت معمولی خارج و فعالیتش شتاب می گیرد یعنی با دستوری که امروز یا فردا صادر خواهد شد سازمان انرژی اتمی برای رسیدن به اهدافش شتاب فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.