۰ نفر

سردرگمی بورس‌های جهان

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 378175
سردرگمی بورس‌های جهان

با تشدید اختلافات چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری، شاخص‌های بورسی واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

به گزارش بلومبرگ، معاملات روز سه شنبه شاهد سردرگمی معامله گران بود به گونه‌ای که جریان خرید و فروش در بیشتر بورس‌ها بر یکدیگر غالب نبودند. پس از افزایش تعرفه برخی از محصولات وارداتی آمریکا از چین و اقدام متقابل چین در افزایش تعرفه بر واردات نفت خام از آمریکا، جو ریزشی بر بازارها حاکم شد اما انتشار خبری از احتمال دیدار نمایندگان دو کشور با یکدیگر برای حل و فصل اختلافات در این ماه، بارقه ای از امید در دل معامله گران ایجاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که ماه سپتامبر با توجه به در پیش بودن جلسات مهم بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا که احتمالا با کاهش نرخ بهره در این کشورها همراه خواهد بود و دیدار طرفین درگیر در جنگ تجاری، ماه بسیار مهمی برای بازارهای جهانی خواهد بود. از سوی دیگر اما مساله چگونگی انگلیس از اتحادیه اروپا و اعتراضات هنگ کنگ از جمله مسائلی هستند که می توانند روند بازارها را تحت تاثیر قرار دهند.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای آسیایی، شاخص " تاپیکس" بورس توکیو ۰.۴ درصد و شاخص " ای اس ایکس/ اس اند پی ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا ۰.۱ درصد صعود کردند. در کره جنوبی شاخص " کسپی" و در هنگ کنگ شاخص " هانگ سنگ" بدون تغییر نسبت به روز قبل خود بسته شدند اما شاخص " شانگهای کامپوزیت" و بورس نیوزلند با ریزش بسته شدند.

در سایر بازارها، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا به ۱.۵۳ درصد افزایش یافت. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۳ درصد کاهش به ۵۴.۹۳ دلار و هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۵۲۲.۴۹ دلار رسیدند.

در اروپا شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۱.۰۴ درصد صعود کرد و شاخص های " دکس" بورس فرانکفورت و " کک ۴۰" بورس پاریس به ترتیب ۰.۱۲ درصد و ۰.۲۳ درصد افزایش یافتند.