۰ نفر

محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه و نیروی کشورمان با همتایان روس خود از زبان ظریف

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۳
کد خبر: 378050
محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه و نیروی کشورمان با همتایان روس خود از زبان ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو، محور دیدارهای خود و رضا اردکانیان با همتایان روس خود را شرح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: با رضا اردکانیان، وزیر نیروی کشورمان برای گفت‌وگوی با همتایان روسی‌مان - سرگئی لاوروف و الکساندر نواک - در مسکو حضور دارم. در این گفت‌وگوها بر روی روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، امنیت خلیج فارس و آخرین تحولات پیرامون برجام تمرکز شده است. همچنین سه گفت‌وگو و یک دیدار با ایران‌شناسان داشتم.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و  رضا اردکانیان، وزیر نیرو، شب گذشته با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مقامات وزارت امورخارجه روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شدند.

وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، ظهر دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وی همچنین عصر امروز در جمع تعدادی از ایرانشناسان، اساتید زبان فارسی و اندیشمندان روسی حاضر شد و در خصوص روند تحولات جهانی و ریشه مشکلات منطقه‌ای سخنرانی کرد.

ظریف در این نشست همچنین به سوالات حاضران درباره دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت منطقه، ابعاد و چشم انداز آینده روابط ایران و روسیه، تنش ها با آمریکا و تروریسم اقتصادی آن کشور علیه مردم ایران و ... پاسخ داد.

photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۲_۲۱-۴۱-۲۱