۰ نفر

ترکیه تجارت با روسیه را به ۱۰۰میلیارد دلار می‌رساند

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 377665
ترکیه تجارت با روسیه را به ۱۰۰میلیارد دلار می‌رساند

رجب طیب اردوغان هدفی جاه‌طلبانه وضع کرده و خواهان رساندن حجم تجارت دو طرفه ترکیه و روسیه به ۱۰۰ میلیارد دلار است. این تقریباً ۴ برابر بیشتر از سطح کنونی تجارت بین دو کشور است.

به گزارش راشاتودی، رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، هدفی جاه‌طلبانه وضع کرده و خواهان رساندن حجم تجارت دو طرفه ترکیه و روسیه به ۱۰۰ میلیارد دلار است. این تقریباً ۴ برابر بیشتر از سطح کنونی تجارت بین دو کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تجارت ۲ جانبه بین دو کشور، در حال حاضر از ۲۵ میلیارد دلار فراتر رفته است، اما به اعتقاد اردوغان این نشان‌دهنده پتانسیل بالای همکاری بین دو کشور نیست.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس گفتگو با همتای ترک خود در سالن نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا، گفت: دو کشور در حال آماده‌سازی پیش‌نویس توافقی بین دولتی، برای توسعه پرداخت‌ها با ارزهای ملی هستند. این توافق تضمین می‌کند که خدمات مربوط به تراکنش‌ها بدون اختلال انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه هم پیش از این اعلام کرده بود آنکارا در حال آماده شدن برای انجام تجارت با ارزهای ملی با چین، روسیه و اکراین است. همچنین ترکیه برای کنار گذاشتن دلار در تجارت خود با ایران مذاکراتی انجام داده است.

مسکو و آنکارا در بخش انرژی همکاری نزدیکی با هم دارند، که یکی از مهمترین این پروژه‌ها ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در ترکیه است. همچنین پروژه احداث خط‌لوله گاز ترکیش استریم هم باعث تقویت روابط تجاری دو کشور خواهد شد.