۰ نفر

آمریکا ۴فرد را به دلیل ارتباط با حماس تحریم کرد

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۳
کد خبر: 377166
آمریکا ۴فرد را به دلیل ارتباط با حماس تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد نام ۴ فرد را به دلیل حمایت از حماس در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد چهار فرد را به بهانه ادعایی انتقال ده‌ها میلیون دلار به گردان‌های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس تحریم کرد.

خزانه‌داری در بیانیه‌ای نوشته «محمد سرور»، «کمال عبدالرحمن عارف»، «فواض محمد علی ناصر»، «محمد کمال العی» را به دلیل ارائه خدمات مالی، مادی، حمایت‌های تکنولوژیکی و سایر انواع خدمات به حماس در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده این نفرات میلیون‌ها دلار را از طریق حزب‌الله در لبنان به حماس انتقال داده‌اند. 

آمریکا علاوه بر این پنجشنبه اعلام کرد یک موسسه مالی مستقر در لبنان را هم به بهانه تسهیل فعالیت‌های بانکی برای حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.  

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا بانک «جمال تراست» به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.  

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده «جمال‌ تراست» به شورای اجرایی حزب‌الله و بنیاد شهید ایران خدمات بانکی ارائه می‌دهد. 

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد.