۰ نفر

واکنش ترامپ به خبر استفاده از بمب اتم برای جلوگیری از طوفان

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۰۳
کد خبر: 376342
واکنش ترامپ به خبر استفاده از بمب اتم برای جلوگیری از طوفان

رئیس جمهور آمریکا به خبر نقل شده از وی در خصوص استفاده از بمب اتم برای جلوگیری از رسیدن طوفان های سهمگین به ایالات متحده واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، در واکنش به خبر «اکسیوس» گفت: من هر گز نگفته ام که از بمب اتم استفاده کنیم تا از وقوع طوفان جلوگیری شود. این هم یک خبر دروغ دیگر است.

اکسیوس به نقل از دونالد ترامپ گزارش داده بود که در مورد جلوگیری از وقوع طوفان های بزرگ گفته است: این طوفان‌ها در سواحل غرب آفریقا آغاز به شکل گرفتن می‌کنند و مسیر اقیانوس اطلس را در پیش می‌گیرند. چرا ما با پرتاب یک بمب اتمی به مرکز طوفان، آن را نابود نمی‌کنیم؟ چرا این کار را نکنیم؟»

به گزارش وبگاه خبری اکسیوس یکی از مقامات حاضر در جلسه در پاسخ به پیشنهاد رییس جمهوری آمریکا گفته است: «ما پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد.»

پیشنهاد نابودی طوفان‌های بزرگ با بمب اتمی، برای اولین‌بار در دهه ۵۰ و توسط یک دانشمند که برای دولت آیزنهاور کار می‌کرده، مطرح شد. از آن زمان تا به امروز، در برهه‌های مختلف این پیشنهاد به عنوان راه‌حلی برای خنثی کردن طوفان‌های بزرگ و گردبادها مطرح می‌شود اما جامعه علمی معتقد است به کار بردن چنین روشی، موثر نخواهد بود.