۰ نفر

یک مقام آمریکایی: ترامپ از ورود ظریف به بیاریتز فرانسه بی‌خبر بود

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۷
کد خبر: 376141
یک مقام آمریکایی: ترامپ از ورود ظریف به بیاریتز فرانسه بی‌خبر بود

دونالد ترامپ از دعوت جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به شهر بیاریتز فرانسه، جایی که سران کشورهای گروه ۷ در آن دیدار می‌کنند، شگفت‌زده شده است.

به گزارش یورو نیوز، این مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که دعوت آقای ظریف به این شهر در حاشیه نشست گروه ۷، پیشاپیش به رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داده نشده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، از سوی دیگر، دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران حاضر در نشست گروه ۷ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

آقای ترامپ در حساب توییتری خود و برخلاف معمول واکنشی به ورود آقای ظریف به محل برگزاری نشست گروه ۷ نداشت و ترجیح داد تولد ۸۹ سالگی شان کانری بازیگر آمریکایی را تبریک بگوید.

همزمان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در واکنش به حضور آقای ظریف در شهر بیاریتز با بیان این که باید «بطور مسالمت‌آمیز با استفاده از تمام راه‌های ممکن راه حلی برای مناقشه ایران پیدا کنیم» افزود که دیدار وزیر امور خارجه ایران با همتای فرانسوی‌اش دیداری موازی در حاشیه نشست گروه ۷ است و نه دیداری به دعوت این گروه.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز هم به نقل از مقام‌های ایرانی گفته است که تهران هرگونه مذاکره درباره برنامه موشکی‌اش را به عنوان بخشی از پیشنهاد فرانسه رد و اعلام کرده که بر سر حق غنی‌سازی اورانیوم خود مذاکره نخواهد کرد.

مقام‌های کاخ الیزه می گویند برنامه‌ای برای دیدار میان آقای ظریف و هیئت آمریکایی برنامه‌ریزی نشده است.