۰ نفر

وزیر خارجه کره شمالی:

پمپئو یک سم مهلک است

۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 375498
پمپئو یک سم مهلک است

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی همتای آمریکایی خود را به یک سم مهلک توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی  در انتقاد از وزیر خارجه آمریکا گفت: مایک پمپئو سمی مهلک است که موجب توقف مذاکرات هسته ای واشنگتن و پیونگ یانگ شد.

ری یونگ هو از اظهارات بی اساس وزیر خارجه آمریکا درباره تداوم تحریم ها علیه کره شمالی انتقاد کرد و گفت: پمپئو واقعا به قدری بی شرم است که از گفتن حرف های بی اساس ابایی ندارد. با وجود چنین فردی و این حرف ما به حل و فصل شدن مساله شک داریم.

ری افزود، آمریکا همچنان در خیال خام دستیابی به هر چیز از طریق تحریم بسر می برد، کره شمالی همچنان بزرگ ترین تهدید برای آمریکاست.

ری یونگ هو گفت، او نمی‌تواند نسبت به "اظهارات بی‌مهابای" پامپئو بی‌تفاوت باشد زیرا همزمان با بالا گرفتن احتمال از سرگیری مذاکرات دو کشور مطرح شده‌اند.

ری یونگ هو تاکید کرد، از نظر او پمپئو گستاخ  است چون در سفرهای مکررش به کره شمالی و دیدار با کیم جونگ اون، برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و ارتقاء روابط دوجانبه التماس کرده بود.

این مقام ارشد کره شمالی تاکید کرد، کشورش هم برای گفتگو آماده است هم برای رویارویی. با این حال او هشدار داد، کره شمالی چنانچه آمریکا به رویارویی با این کشور با تحریم‌هایش ادامه دهد، همچنین بزرگترین تهدی" برای آمریکا خواهد بود.

این اظهارات وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات پمپئو در مصاحبه‌ای طی چند روز پیش با نشریه واشنگتن اگزماینر مطرح شدند. پمپئو گفته بود: آمریکا به حفظ تحریمهایش علیه کره شمالی که سخت ترین تحریمها در کل تاریخ هستند ادامه داده و همچنان تلاش خواهد کرد کیم جونگ اون و رهبران کره شمالی را متقاعد کند که کار درست برای آنها خلع سلاح هسته‌ای است.