۰ نفر

جایزه آمریکا برای دستیابی به 3سرکرده داعش

۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶
کد خبر: 375370
جایزه آمریکا برای دستیابی به 3سرکرده داعش

آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد؛ در ازای ارائه اطلاعات موثق در مورد سه نفر از سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش، پنج میلیون دلار جایزه پرداخت می کند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا در راستای برنامه موسوم به "جایزه برای عدالت"، مجوز پرداخت جایزه پنج میلیون دلاری برای کسب اطلاعاتی در مورد سه سرکرده این گروهک تروریستی را صادر کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، این جایزه  برای "امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی"، "سامی جاسم محمد الجبوری" و "معتز نعمان عبدنایف نجم الجبوری" تعیین شده است.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا می افزاید: عبدالرحمن المولی یکی از برجسته ترین سرکردگان این گروهک و جانشین احتمالی "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش است که شمار زیادی از عملیات بزرگ این گروه زیر نظر وی صورت گرفته است.

سامی الجبوری نیز مسؤول معاملات مالی داعش از جمله فروش نفت، گاز و آثار باستانی بوده است و معتز نجم الجبوری نیز سرکرده ای که بنا به گفته آمریکایی ها ساخت بسته های انفجاری با نظارت وی انجام شده است.

آمریکا فروردین ماه گذشته نیز، ۲۵ میلیون دلار جایزه برای افشای اطلاعاتی درباره البغدادی که منجر به دستگیری او شود در نظر گرفت.