۰ نفر

جنگ با ایران به منزله جنگ با کل محور مقاومت است

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۳۵
کد خبر: 374067
جنگ با ایران به منزله جنگ با کل محور مقاومت است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه ایران صاحب قدرت نظامی و شجاعت است، اظهار داشت: جنگ با ایران به معنای جنگ با محور مقاومت و شعله ور شدن سراسر منطقه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نصرالله در مراسم جشنی که به مناسبت سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ بر رژیم صهیونیستی، ‌در مربع رویارویی و ایستادگی یعنی «بنت جبیل، عیناتا، مارون الراس و عیترون» برگزار شد، تصریح کرد:  ایران دارای قدرت نظامی و شجاعت است و نشانه آن نیز سرنگونی پهپاد آمریکایی در خلیج فارس و توقیف قانونی نفتکش انگلیسی است.

وی تاکید کرد: جنگ با ایران یعنی جنگ با محور مقاومت، یعنی شعله ور شدن سراسر منطقه و این یعنی درک واقعیت ها و پیام این واقعیت چند روز پیش ارسال شد، برخی بازیگران کوچک منطقه متوجه شدند، آتش جنگ، آنان و موجودیتشان را به کام خود فرو خواهد برد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه لبنان و تمام مناطق جنوب در امنیت و آرامش کامل و بدون هرگونه نگرانی یا ترسی از تجاوز دشمن به سر می‌برد، اظهار داشت: این امنیت رایگان بدست نیامده است، بلکه حاصل تلاش شبانه روزی و نعمتی است که باید شکر آن را به جا آورد و از آن محافظت کرد.

وی افزود: هنگامی که از مقاومت و توازن ترس و وحشت با دشمن صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که این توازن برگرفته از تلاش شبانه روزی در زمینه تسلیحاتی و تجهیزات و پیشرفت مقاومت به منظور اقتدار هرچه بیشتر بود و اینجاست که متوجه می شویم چرا آمریکا به دنبال خشکاندن منابع قدرت مقاومت است.

 ** جنگ ۳۳ روزه مقدمه ای برای تشکیل خاورمیانه بزرگ بود

سید حسن نصرالله با بیان اینکه این لبنانی ها بودند که از طریق معادله طلایی ارتش، ملت ومقاومت امنیت را در لبنان و جنوب این کشور برقرار کردند، ادامه داد: جنگ علیه لبنان در تابستان ۲۰۰۶ که با تصمیم آمریکا و اسرائیل رخ داد، فقط ابزاری برای تشکیل خاورمیانه جدید و تکمیل حمله آمریکا به افغانستان و عراق بود.

وی تصریح کرد: در مورد جنگ سال ۲۰۰۶ باید گفت که اسرائیل ابتدا فقط درصدد واکنش نشان دادن به اسیر شدن سربازان خود بود، اما این  تصمیم آمریکا بود که آن را بدون آمادگی به سمت جنگ سوق داد، با این هدف که مقاومت در لبنان و فلسطین نابود شوند، حکومت بشار اسد در سوریه به پایان برسد، مقاومت جدی در عراق از بین برود و ایران نیز منزوی شده و مقدمه سرنگونی آن فراهم شود؛ این پروژه اگر به موفقیت می رسید سلطه آمریکا بر منطقه را به دنبال داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: جنگ ۳۳ روزه فقط به یک دلیل متوقف شد و آن اینکه  آمریکا و اسرائیل نه تنها به ناکامی در تحقق هدف مورد نظر از این جنگ پی بردند، بلکه بیم داشتند، نقشه ای که طراحی کرده اند، دامن خودشان را بگیرد، اسرائیل نیز متوجه شد به سمت فاجعه ای بزرگ و آغاز فروپاشی موجودیت خود پیش می رود.

 **عقب گرد جان بولتون از جنگ تابستان ۲۰۰۶

سید حسن نصرالله یادآور شد: "جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ به یک مسئول عربی گفت، خود را خسته نکنید،  زیرا جنگ فقط با نابودی حزب الله و یا تسلیم سلاح آن پایان می یابد، اما در روزهای آخر جنگ یک فرستاده اسرائیلی توقف جنگ به هر قیمتی را خواستار شد و بولتون نیز همین خواسته را مطرح کرد.

وی گفت: جنگ متوقف شد، زیرا اسرائیل ناتوان ماند و شکست خورد، چرا که شما قوی، ثابت قدم، صابر و مسئولیت پذیر بودید؛ آنچه جنگ را متوقف کرد، قدرت لبنان و مقاومت بود و هیچ احدی در دنیا منتی بر ما ندارد که او جنگ را در چهاردهم اوت  ۲۰۰۶ متوقف کرد. اگر معادله ارتش، ملت و مقاومت نبود، پروژه خاورمیانه جدید از بین نمی رفت.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه در لبنان وحدت ملی نبود، بلکه یک موضع سیاسی رسمی به نمایندگی "امیل لحود" رئیس جمهوری وقت لبنان و "نبیه بری" و نیز همبستگی فراکسیون ها و جریان ها و مردمی بود که مناطق و خانه های خود را به روی مقاومت گشودند، اگر وحدت ملی واقعی وجود داشت، لبنان در موقعیتی بود که می توانست در آن زمان شروط خود را به کرسی بنشاند.

**قدردانی از موضع میشل عون

وی گفت: در مربع ایستادگی اندکی از رزمندگان مجاهد در رویارویی با تعداد زیادی نیروی نظامی زمینی و هوایی، خود را اثبات کردند، این همه آرامش و اطمینان از کجا در قلب ها وجود داشت؟ این کاری است که خدا انجام داد و هیچ توضیح و تفسیر دیگری ندارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امروز ما مقتدریم و قوی تر خواهیم بود و از موضع میشل عون رئیس جمهوری لبنان مبنی بر اینکه اگر جنگ تکرار شود پیروزی نیز تکرار خواهد شد، تقدیر می کنم؛ با چنین مواضعی هرگز نخواهند توانست هیچ شکستی بر ما وارد آورند.

وی با یادآوری وضعیت جنگ تابستان ۲۰۰۶ اظهار داشت:  پس از شکست تجاوز هوایی اسرائیل باید جنگ به زمینی منتقل می شد، از همین رو نگاه ها متوجه بنت جبیل بود و اسرائیل در نظر داشت اینگونه القا کند که دستاورد زمینی بزرگی را برای ادامه جنگ محقق ساخته است. در آن زمان تمام نشانه ها حاکی از این بود بنت جبیل هدف قرار داشت، زیرا در آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ نقش سمبلیک داشت و از همین رو اسرائیل در نظر داشت با در اختیار گرفتن بنت جبیل اعلام  کند مانند خانه عنکبوت نیست.

سید حسن نصرالله در توضیح این مطلب افزود: ارتش اسرائیل به دنبال آن بود با پیشروی در روستاهای جنوبی لبنان دستاورد میدانی بدست آورد، اما شکست در بنت جبیل موجب درامان ماندن سایر شهرها و روستاهای این منطقه شد و اسرائیل به یقین رسید، ارتش آن ضعیف تر از آن است که بتواند یک شهر و یا روستای لبنانی را تحت کنترل خود دراورد.

وی تاکید کرد: تفکر اینکه اسرائیل مانند خانه عنکبوت است به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان در بیت جبیل بار دیگر اثبات شد. از برکت های این جنگ این است که اسرائیل هنوز در تلاش برای ترمیم وجهه نیروی زمینی خود است و آنچه قبلا در غزه رخ داد، در همین راستا صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: مقاومت با استفاده از تجربه جنگ ۲۰۰۶ به ویژه در مربع ایستادگی، برنامه نظامی و دفاعی را برای حمایت از شهرا و روستا و سرزمین خود طراحی کرد. امروز به تمام تیم ها و یگان های اسرائیلی می گویم اگر وارد خاک ما شوید هر نقطه ای از لبنان مانند مربع ایستادگی بلکه ۵۰۰ برابر بیشتر از آن خواهد بود، درصورت ورود به جنوب لبنان آماده نابودی باشید.

وی تاکید کرد: بعد از جنگ ۳۳ روزه امروز همه از قدرت مقاومت صحبت می کنند و مهم تر از آن دیدگاه دشمن به مقاومت و پیش از همه حزب الله و توان آن در به کرسی نشاندن معادلات خود در نبرد با دشمن است، همه در جبهه دشمن به توازن با مقاومت اذعان دارند و برخی از توازن راهبردی صحبت می کنند که این بیانگر اقتدار لبنان است.

سید حسن نصرالله یادآور شد، یکی از فرماندهان صهیونیست اخیرا اعلام کرد، اسرائیل کشور کوچک و شکننده ای است و حزب الله با تعداد کمی موشک هایی که قدرت اصابت دقیقی دارد، می تواند بهای سنگینی بر آن تحمیل کند؛ اسرائیل باید مسئولیت هرگونه تجاوزی را بپذیرد و سوالی که برای رژیم غاصب  مطرح است اینکه آیا اسرائیل در جنگ دیگری علیه لبنان پیروز خواهد شد؟ آنان به دنبال اختراع مفهوم جدیدی برای پیروزی هستند تا ملت خود را متقاعد سازند.

 **امتداد جبهه مقاومت از فلسطین تا عراق و سوریه و ایران

وی تاکید کرد: امروز ما جبهه مقاومی داریم که از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق و ایران و نیز یمن امتداد یافته است و نیروهای سیاسی در بحرین، تونس و منطقه و جهان نیز حضور دارند . آنان نتوانستد به مقاومت پایان دهند به این دلیل که آنچه در فلسطین، غزه و کرانه باختری جریان دارد، نسل آینده فلسطین و مقاومت است، به عبارت دیگر آنان با جنگ تابستان ۲۰۰۶ به دنبال نابودی مقاومت بودند اما در طول سالها و بین اشک و خون جبهه بزرگی از مقاومت متولد شد؛ مقاومت صادقانه و واقعی و این چیزی است که امروز وجود دارد، باید قدرت محور مقاومت در لبنان و سایر کشورهای منطقه از نظر سیاسی و نظامی برای جلوگیری از جنگ ها به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اسرائیل به لبنان تجاوز نمی کند، زیرا نه فقط از حزب الله می ترسد بلکه معتقد است هرگونه جنگ جدید علیه لبنان چه بسا موجب انفجار در منطقه از طریق محور مقاومت شود؛ تکیه کردن به محور مقاومت مانع  بروز هرگونه جنگ علیه سوریه خواهد شد و به جنگ علیه یمن پایان خواهد داد و از سلطه آمریکا بر عراق نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هزینه ایستادگی و مقاومت بسیار کمتر از هزینه سازش و تسلیم شدن است، در مقاومت سرزمینت، آینده ات،و خانواده ات، حاکمیتت و ثروت نفتی  باقی می ماند، اما در تسلیم شدن همه چیز را می گیرند. به هر کس که به دنبال درک واقعیت است، می گوییم محور مقاومت با ایستادگی و آمادگی برای رویارویی، مانع جنگ در منطقه می شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و برخی نظام های عرب منطقه خلیج فارس هستند که مشوق جنگ هستند اما با تکیه بر محور مقاومت می توان جنگ را متوقف کرد.

وی سپس با اشاره به اوضاع داخلی لبنان گفت: ما در داخل لبنان از موضع پیروز رفتار نمی کنیم، بلکه به دنبال همکاری همه با یکدیگر هستیم و با حذف هیچ کس موافق نبوده ایم. اگر محور دیگر پیروز می شد، برخی در لبنان چه رفتاری با حزب الله و جنبش امل و نیروهای ملی و جریان ۸ مارس داشتند؟ در شرایطی که همه را در خصوص پرونده های مختلف به همکاری فرا می خوانیم و به دنبال حذف هیچ کس نیستیم، نمی پذیریم که یک نفر، دیگری را در برخی طوایف و یا مناطق حذف کند، بلکه احترام به نتایج حاصل از انتخابات پارلمانی را خواستاریم.

وی همچنین با ابراز تاسف از استعفای "نواف الموسوی" از نمایندگان پارلمان لبنان گفت، شیخ حسن عزالدین را برای جایگزینی او انتخاب کرده ایم و امیدواریم این نامزد ما برای شهر صور واقع در جنوب لبنان پیروز شود.

سید حسن نصرالله بار دیگر از تمام کسانی که در مراسم امروز و جشن سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه شرکت کرده بودند، تشکر کرده و گفت: این بخشی از نبرد و پیامی است که باید به دشمن و کسانی که در کمین نشسته اند، برسانیم.