آمار به دست آمده در خصوص تعداد مهاجرانی که در مناطق مختلف جهان جان خود را از دست داده‌اند نشان داد، بیشترین تعداد مرگ و میر متعلق به ناحیه مدیترانه است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ به رغم اینکه اخیرا تعداد مهاجرانی که از دریای مدیترانه عبور می‌کنند رو به کاهش است، شمار تلفات ناشی از کشتی‌های ناایمن و بی‌ملاحظگی‌ها در سال 2018، 2هزار و 300 نفر اعلام شد که این میزان تقریبا نیمی از کل مرگ و میر مهاجران که توسط پروژه تحقیقاتی ماجران گمشده مورد بررسی قرار گرفت، بود. از این رو، حوضه مدیترانه، هنوز هم مرگبارترین مکان برای مهاجران به شمار می‌رود.

قابل ذکر است که تنها در سال 2016، بیش از پنج هزار نفر در مدیترانه جان باختند. همچنین، امسال، تا کنون 840 نفر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند که نشان می‌دهد این روند ناخوشایند هنوز هم ادامه دارد.

از سویی دیگر، اخیرا تعداد کشته‌شدگان در قاره آفریقا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، در حالی که این آمار در قاره آمریکا رو به افزایش است. گفتنی است که بیشتر این کشته‌شدگان از مهاجران کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس بوده‌اند که در مسیر فرار به آمریکا کشته شده‌اند.

شایان ذکر است که این اطلاعات توسط تخمین‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت، مقامات ملی و منابع رسانه‌ای گردآوری شده است.

در نمودار ارائه شده، تعداد مهاجران کشته شده در مناطق مختلف جهان از سال 2016 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

17