۰ نفر

ظریف به دوحه رفت

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶
کد خبر: 372899
ظریف به دوحه رفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطری به دوحه سفر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطری به دوحه سفر کرد.

گفتنی است این سفر در شرایط کنونی در منطقه و افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا و همچنین تنش های ایجاد شده بین ایران و انگلیس در قضیه نفتکش ها صورت می گیرد. 

تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی و آمادگی رژیم صهیونیستی  برای حضور احتمالی در این ائتلاف، واکنش ایران را به همراه داشت و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز جمعه در صفحه توئیترش تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای حراست از امنیتش تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر ۲۱ اردیبهشت ماه سفری چند ساعته به تهران داشت که در همان زمان رسانه‌ای نشد و بعدها تأیید شد.

پس از آن سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرد و این سفر از روز یکشنبه پنجم خرداد ماه آغاز شد و معاون ظریف در اولین ایستگاه این تور منطقه‌ای به مسقط رفت و از آنجا به کویت و در آخرین مقصد هم به دوحه سفر کرد و درباره آخرین تحولات منطقه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و تلاش این کشور و برخی حامیانش برای ایجاد تنش در منطقه با مقامات این کشورها به گفت‌وگو پرداخت.

در هفته های گذشته نخست وزیر عراق و وزیر خارجه عمان نیز به تهران سفر کردند.

ظریف امروز در تهران نیز میزبان عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن بود و بار دیگر بر توقف جنگ و رفع محاصره یمن تأکید و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به مردم یمن اعلام کرد.