۰ نفر

تلفات طوفان در شرق چین به 28نفر رسید+عکس

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبر: 372763
تلفات طوفان در شرق چین به 28نفر رسید+عکس

وزش بادهای سهمگین و در پی آن بارش باران‌های سیل‌آسا در شرق چین به کشته شدن دستکم 28 نفر و ناپدید شدن 20 نفر دیگر منتهی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده، تلفات طوفان سهمگین در شرق چین، امروز (یکشنبه) به 28 نفر افزایش یافت و 20 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان شدید «لکیما» به بارش باران‌های سیل‌آسا و متعاقب آن رانش‌ زمین در شرق چین منجر شد که در نتیجه آن تعداد زیادی جان خود را از دست دادند و بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه های خود شدند.

SCQc1hUgy5mY

بر اساس این گزارش، طوفان لکیما اوایل روز گذشته با بادهایی با سرعت 187 کیلومتر بر ساعت، به بارش باران در استان شرقی «ژیجیانگ» منجر شد که در نتیجه هرج و مرج گسترده‌ای در پروازهای این کشور به وجود آورد و هزاران پرواز و سفر ریلی لغو شد.

GcymkqUVPBxW

خبرگزاری چینی «شینهوا» گزارش کرد، طوفان به بیش از 173 هزار هکتار محصول زراعی و 34 هزار خانه در ژیجیانگ خساراتی وارد آورده است و برآوردهای مقامات این استان از میزان خسارات وارده معادل 2 میلیارد دلار است.

Z5kIXOAbvJLx

رانش زمین مرگبار در حدود 130 کیلومتری شمال شهر ساحلی «ونژو» زمانی به وقوع پیوست که یک سد طبیعی در منطقه‌ای فروریخت که به مدت سه ساعت در معرض بارش‌های سنگین‌ قرار داشت و در حدود 160 میلی متر آب باران غوطه ور شده بود.

kL4FKHFLy60B

لکیما، نهمین طوفان سال جاری میلادی، به سمت شمال چین در حرکت است و احتمالاً مسیر بعدی آن، در امتداد خط ساحلی در «شاندونگ» است و احتمالا آنطور که شینهوا گزارش کرده است، اختلالات بیشتری را در سفرهای هوایی به وجود خواهد آورد.

Ec3II7ZbuNuM

شبکه سی سی تی وی نیز گزارش کرد که برخی از بزرگراههای میان شانگهای و شاندونگ مسدود شده است.