۰ نفر

کاهش محبوبیت ترامپ در میان جوانان

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 372253
کاهش محبوبیت ترامپ در میان جوانان

در تازه‌ترین نظرسنجی هیل-هریس‌ایکس، میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا با شش درصد کاهش در میان شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۳۴ سال مواجه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ این نظرسنجی نشان داد ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان ترامپ را تایید می‌کنند که این میزان به نسبت نظرسنجی دو هفته قبل که ۴۳ درصد محبوبیت نشان می‌داد، کاهش داشته است.

این نظرسنجی بعد از دو تیراندازی جمعی در ایالات اوهایو و تگزاس که ۳۱ کشته بر جای گذاشت انجام شد. تیراندازی ال پاسو که تلفات بالاتری بر جای گذاشت، سوالاتی را درباره تاثیر سخنان دونالد ترامپ بر بیانیه‌ای که مظنون این حمله منتشر کرده بود، ایجاد کرد. مهاجم ال پاسو نسبت به "تهاجم" مهاجران هشدار داده بود.

میزان رضایت مردمی از ترامپ در رده سنی ۳۵ و ۴۹ سال اندکی بیشتر است. محبوبیت ترامپ همچنین در میان رای‌دهندگان روستایی و مناطقی از جنوب این کشور کاهش نشان می‌دهد. ۴۵ درصد از ساکنان این مناطق جنوبی عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند که به نسبت نظرسنجی ۲۰ و ۲۱ ژوئیه چهار درصد کاهش نشان می‌دهد. ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان از مناطق روستایی هم ترامپ را تایید کردند که سه درصد کاهش داشته است.

محققان هریس‌ایکس (HarrisX) ۱۰۰۳ شرکت‌کننده را بین ۲۰ و ۲۱ ژوئیه هدف پرسش قرار دادند.