۰ نفر

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

تحریم فلزات ایران ذیل تحریم‌های«حقوق بشری» قرار گرفت!

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبر: 372042
تحریم فلزات ایران ذیل تحریم‌های«حقوق بشری» قرار گرفت!

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده تحریم‌های اعمال شده علیه بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مقررات مربوط به تحریم‌های ایران را تغییر داده و تحریم‌های مربوط به بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری با امضای فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱  صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را تحت تحریم قرار داد.

دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه سه‌شنبه شب اعلام کرده که این وزارتخانه عنوان «مقررات مربوط به نقض تحریم‌های حقوق بشر ایران» را به «مقررات مربوط به تحریم‌های حقوق بشر و تحریم‌‌های بخشی ایران» تغییر داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از ارائه توضیحات بیشتر درباره ارتباط بین مسائل حقوق بشری و تحریم‌های بخش فلزات ایران خودداری کرده است. این وزارتخانه همچنین درباره تبعات عملی این تغییر در دسته‌بندی تحریم‌ها هم توضیحی ارائه نکرده است. یک دلیل احتمالی این اقدام می‌تواند دشوارتر کردن رفع این تحریم‌ها باشد.