۰ نفر

ظریف:‌ آمریکا مذاکره نمی‌خواهد؛ خواستار تسلیم ایران است

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 371496
ظریف:‌ آمریکا مذاکره نمی‌خواهد؛ خواستار تسلیم ایران است

ظریف:‌ آمریکا علاقه‌ای به مذاکره ندارد بلکه خواستار تسلیم ایران است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد جواد ظریف»‌ وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در پیامی در توئیتر به کنفرانس خبری امروز در روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: من به این نکته اشاره کردم که تکرار این جملات توسط «مایک پامپئو»‌ وزیر امور خارجه آمریکا که ایران باید سیاست‌های خود را تغییر دهد تا ایرانی‌ها (بتوانند) غذا بخورند کاملا تروریسم اقتصادی است. گره زدن نان و دارو به سیاست،‌کشتن و گرسنه کردن مردم برای تسلیم کردن آنهاست. ایرانی‌ها هرگز تسلیم نخواهند شد.

ظریف در ادامه توئیت خود نوشت:‌ «من همچنین گفتم در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ممکن است خواستار عکس گرفتن است،‌ آمریکا علاقه‌ای به گفت‌وگوها ندارد بلکه خواستار تسلیم ایران است. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. یک مثال درباره تاکتیک‌های آمریکا: «تهدید کردن به تحریم کسی طی دو هفته مگر آنکه دعوت شما را برای گفت‌وگو در اوال آفیس بپذیرد.»

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «مجددا تاکید می‌شود که سقوط اعتبار آمریکا در عدم موفقیت همراه کردن متحدان خود با برنامه‌هایش مشهود است. ملت‌های منطقه پس از رفتن آمریکا مدت‌ها همسایه باقی خواهند ماند. زمان آن است که رهبران منطقه‌ای بر راه‌حل‌های منطقه‌ای تمرکز کنند. گفت‌وگو و پیمان عدم تجاوز آغاز خوبی است.»

وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در آستانه روز خبرنگار در نشستی خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به سؤالات آنها درباره آخرین تحولات عرصه سیاست خارجی پاسخ داد. 

وزیر خارجه در این کنفرانس خبری در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر دیدارش با «رند پال» سناتور جمهوریخواه و اینکه در آن دیدار پیشنهاد دیدار با ترامپ مطرح شده، گفت: «بارها گفته‌ام در زمان حضور در نیویورک برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی و سایر نشست‌های سازمان ملل به نیویورک می‌روم و به آمریکا سفر نمی‌کنم. مقایسه سفر من به نیویورک با سفر دیگران نیست.»