۰ نفر

دهلی نو:

با ایران درباره خدمه هندی «استنا ایمپرو» در تماس هستیم

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 371025
با ایران درباره خدمه هندی «استنا ایمپرو» در تماس هستیم

وزیر خارجه هند گفت که این کشور در تماس دائمی با ایران به منظور آزادی هر چه زودتر ۱۸ خدمه هندی عضو نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سوبرامانیام جیشنکار» وزیر خارجه هند ضمن تاکید بر اینکه حال خدمه هندی نفتکش انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز خوب است، گفت که رایزنی‌های و تماس‌های دائمی دهلی نو با تهران ادامه دارد.

بنا بر نوشته خبرگزاری «انی» هند، با گذشت بیش از دو هفته از توقیف نفتکش انگلیسی «استنا اسمپرو» توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، وزیر خارجه هند امروز شنبه اظهارات جدیدی درباره وضعیت خدمه هندی این کشتی و موضع دهلی نو مطرح کرده است.

سوبرامانیام جیشنکار گفت: «تمرکز ما آزادی و بازگرداندن همه ۱۸ خدمه هند عضو استنا ایمپرو است. مقام‌های سفارتمان در تهران با آنها دیدار کردند و آنها به نظر می‌رسد که در وضعیت خوب و با تجهیزات کافی باشند».

وزیر خارجه هند افزود: «ما (دولت هند) برای حل این موضوع، در تماس دائمی با مقام‌های ایرانی قرار داریم».

«سوبرامانیام جیشنکار» وزیر خارجه هند

پیشتر در خبرها آمده بود که سوم مرداد در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده سفارت و مسؤولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند.

از مجموع ۲۳ خدمه نفتکش استنا ایمپرو، ۱۸ نفر از آنها هندی، سه نفر روس، یک تن لتونیایی و یک تن دیگر فیلیپینی هستند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توضیح توقیف این نفتکش خبر داده بود: «جمعه ۲۸ تیر  یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد» .