۰ نفر

ترامپ: آزمایشهای موشکی کره‌شمالی توافق با آمریکا را نقض نمی‌کند

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۱۳
کد خبر: 370882
ترامپ: آزمایشهای موشکی کره‌شمالی توافق با آمریکا را نقض نمی‌کند

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که آزمایشهای موشکی کره شمالی را ناقض توافق این کشور با واشنگتن نمی داند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» روز جمعه با انتشار چندین پیام توئیتری اعلام کرد که آزمایشهای موشکی کره شمالی هرچند ممکن است ناقض قطعنامه های سازمان ملل باشد، اما توافق وی با «کیم جونگ اون» را نقض نمی کند.

ترامپ همچنین نوشت: «باور نمی کنم که کیم بخواهد با درهم شکستن بنیان اعتماد، مرا مأیوس کند».

گفتنی است که کره شمالی ظرف هشت روز برای سومین بار اقدام به پرتاب موشک کرد. تحلیلگران معتقدند که این آزمایشهای موشکی با هدف بهبود مقدورات نظامی و اعمال فشار بر واشنگتن و سئول جهت جلوگیری از برگزاری رزمایش مشترک نظامی آنان صورت می گیرد.  

ترامپ همچنین نوشت: «ممکن است من اشتباه کنم، اما باور دارم که رئیس کیم چشم اندازی بزرگ و زیبا را برای کشور خود متصور است و تنها آمریکا، به همراهی من در مقام رئیس جمهور، می تواند این چشم انداز را به واقعیت بدل کند. او کار صحیح را انجام خواهد داد زیرا بسیار باهوش تر از آن است که این کار را انجام ندهد و او نمی خواهد که دوست خود، رئیس جمهور ترامپ، را نا امید کند!»

شایان ذکر است که پیش از این نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سومین آزمایش موشکی کره شمالی در روزهای اخیر گفته بود که این موشک کوتاه بُرد و «بسیار استاندارد» بود و تأکید کرد که آزمایش موشکی کره شمالی بر تمایل وی برای مذاکره با این کشور اثری ندارد.

ترامپ در ادامه افزود: «فکر می‌کنم این آزمایش‌ها بسیار تحت کنترل باشند. ما در خصوص این موشک‌ ها هرگز توافقی نداشته‌ ایم. من مشکلی ندارم. باید دید چه پیش می‌آید؛ اما این موشک‌ ها کوتاه برد هستند. آن‌ها بسیار استاندارد هستند. ما درباره موشک‌ های هسته‌ ای حرف زده‌ ایم. مسلما با کره شمالی و کشورهای دیگری که این نوع موشک را آزمایش می‌کنند، مذاکره خواهم کرد».