۰ نفر

روادید دارندگان گذرنامه هنگ کنگ برای سفر به ایران لغو شد

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبر: 370817
روادید دارندگان گذرنامه هنگ کنگ برای سفر به ایران لغو شد

دفتر امور ورودی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه رسمی دولت ایران، روادید دارندگان گذرنامه هنگ کنگ برای سفر به این کشور لغو شده و هنگ کنگی ها می توانند از امروز بدون اخذ ویزا به تهران سفر کنند.

به گزارش رادیو بین المللی چین، بر اساس اطلاعیه دفتر امور ورودی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، از این به بعد دارندگان گذرنامه هنگ کنگ همانند دارندگان گذرنامه چین، می توانند بدون اخذ روادید، به ایران سفر کنند و در این کشور ۲۱ روز بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بیانیه می افزاید: ایران یکی از کشورهای مسیر کمربند و جاده است و در چارچوب ابتکار کمربند و جاده، لغو روادید برای مسافران هنگ کنگی تسهیلات بیشتری فراهم آورده و ارتباط دو طرف در زمینه های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی را تقویت خواهد بخشید.

به دنبال ابلاغ مقررات لغو یک‌ طرفه روادید با اتباع چین که از ۲۵ تیر ماه سال جاری اجرایی شده است چینی‌ها به مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است با تدوام رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر برسد همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون «یوان» هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نرمش در سیاست‌های جذب گردشگران چینی اتخاذ شد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه امسال مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و وزارت امور خارجه هم در نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد این مقررات را از ۲۵ تیرماه به اجرا خواهد گذاشت.