۰ نفر

چین از تحریم آمریکا علیه ظریف انتقاد کرد

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵
کد خبر: 370656
چین از تحریم آمریکا علیه ظریف انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکاست، گفت واشنگتن باید به جای تشدید تنش، برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه با انتقاد از اقدام آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که واشنگتن باید برای کاستن از تنش‌ها تلاش کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «هوا چانینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی در پکن، گفت چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ظریف مخالف است و اعتقاد دارد که باید برای حفظ ثبات در منطقه غرب آسیا، تلاش کرد.

چانینگ همچنین گفت پکن انتظار دارد واشنگتن به جای «ریختن نفت بر آتش» تنش‌ها، در جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه حرکت کند. چانینگ تأکید کرد که گفت‌وگو و دیپلماسی، بهترین مسیر برای حل مناقشات است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز ظریف را به دلیل «سخنگویی» از جانب ایران در سرتاسر جهان، در فهرست تحریم قرار داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ظریف در سفر به نیویورک، با رسانه‌های مختلف آمریکایی مصاحبه کرده و سیاست‌های واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد.