۰ نفر

واکنش وندی شرمن به تحریم ظریف

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 370601
واکنش وندی شرمن به تحریم ظریف

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به تصمیم ایالات متحده برای اعمال تحریم علیه وزیر خارجه ایران، مقام پیشین آمریکایی این اقدام را بی‌فایده توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وندی شرمن» رئیس پیشین تیم مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با تهران، امروز (پنجشنبه) گفت تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به دیپلماسی کمکی نمی‌کند.

شرمن در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تحریم ظریف با دعوت ترامپ [از ایران] برای مذاکرات بدون پیش‌شرط، در تناقض است. [این اقدام] آشکارا دلجویی از تندروهای [دولت آمریکا] بعد از تمدید 90 روزه معافیت‌های هسته‌ای بود».

وی با بی‌فایده خواندن تحریم ظریف، توضیح داد: «اعمال تحریم بر وزرای خارجه هیچ گاه کمکی به روند دیپلماسی نکرده است. باور کنید یا نه، نمونه دیگر ونزوئلا است. همینطور در کره شمالی، سوریه و هیچ‌جای دیگر هم مفید نبود».

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز در راستای کارزار تداوم فشار به جمهوری اسلامی، ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد.

پس از بازگشت ظریف از نیویورک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد.

ظریف نیز در واکنش به این اقدام آمریکا تأکید کرد که این تحریم‌ها هیچ تأثیری بر وی ندارد.