۰ نفر

درخواست آمریکا از آلمان برای پیوستن به ائتلاف گذرگاه‌های دریایی جنوب ایران

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
کد خبر: 370128
درخواست آمریکا از آلمان برای پیوستن به ائتلاف گذرگاه‌های دریایی جنوب ایران

در حالی که مقامات آلمان تأکید کرده‌اند تمایلی به مشارکت در کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران ندارند، دولت آمریکا بار دیگر از آلمان خواسته است که به ائتلاف دریایی در آب‌های جنوب ایران بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی سفارت آمریکا در برلین روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد دولت متبوعش به‌‌صورت رسمی از دولت‌های آلمان و همچنین فرانسه و انگلیس خواسته به ائتلاف دریایی بپیوندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مقامات دولت آلمان که بر اساس گزارش پایگاه خبری آلمانی‌زبان «زایت»  هنوز دریافت چنین درخواستی از سوی آمریکا را تأیید نکرده‌اند، پیش از این خاطرنشان کرده بودند که تمایلی به مشارکت در کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران ندارند.

«آنه گرت کرامپ-کارن‌بائر» وزیر دفاع آلمان ساعاتی پیش در مصاحبه با پایگاه خبری زایت اعلام کرده بود: «هرگونه درخواستی [از سوی آمریکا] با توجه به موقعیت و با در نظر گرفتن تمامی جوانب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما تنها زمانی تصمیم خواهیم گرفت که بدانیم برنامه آنها دقیقاً چیست.

هفته گذشته «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق انگلیس اعلام کرده بود کشورش به دنبال این است تا با همکاری دیگر کشورهای اروپایی یک نیروی حفاظت دریایی را به‌منظور حمایت از تردد آزاد کشتی‌ها در تنگه هرمز به منطقه اعزام کند.

پیش از این «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در نشست وزاری دفاع ناتو با طرح این ادعا که ایران امنیت آبراهه‌های بین‌المللی (مشخصاً تنگه هرمز) را به خطر می‌اندازد، از دیگر اعضای ناتو خواسته بود که ائتلافی جهت تأمین امنیت تنگه هرمز تشکیل دهند؛ خواسته‌ای که با استقبال متحدان آمریکا در ناتو مواجه نشد.