۰ نفر

ارزش پوند به کمترین میزان در 28ماه گذشته رسید

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 370076
ارزش پوند به کمترین میزان در 28ماه گذشته رسید

جدی شدن احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق باعث شد تا ارزش پوند این کشور به کمترین میزان در 28 ماه گذشته برسد.

به گزارش رویترز، شب گذشته بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید انگلیس از محتمل بودن خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون توافق سخن گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از اظهارات وی ارزش پوند انگلیس به 1.2164 دلار سقوط کرد که کمترین میزان از ماه مارس سال 2017 تاکنون محسوب می‌شود.

طی هفته جاری پوند انگلیس 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داد چرا که سرمایه‌گذاران بر این باورند که با توجه به مواضع کنونی دولت انگلیس بعید به نظر می‌رسد که شاهد یک توافق دقیقه نودی با اتحادیه اروپا باشیم.

دولت انگلیس روز گذشته اعلام کرد که با توجه به اینکه اتحادیه اروپا از مذاکره دوباره درباره جدایی از انگلیس خودداری می‌کند انگلیس خروج از اتحادیه اروپا را بدون توافق فرض می‌کند.

کارشناسان بانک اوسی‌بی‌سی معتقدند در شرایط کنونی توپ در زمین اتحادیه اروپاست. هر گونه نشانه‌ای از تمایل اروپایی‌ها برای مذاکره می‌تواند ارزش پوند را افزایش دهد اما در صورتی که اتفاقی نیفتد انتظار داریم ارزش پوند کاهش بیشتری را تجربه کند.