۰ نفر

سهام آسیایی رشد کرد

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 370045
سهام آسیایی رشد کرد

سهام آسیایی در حالی که بازارهای جهانی برای کاهش نرخ بهره آمریکا در هفته جاری آماده می‌شوند، رشد کردند.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی که بازارهای جهانی برای کاهش نرخ بهره آمریکا در هفته جاری آماده می‌شوند، سهام آسیایی رشد کردند. تشدید نگرانی‌ها در بازارهای ارز، در مورد برگزیت بدون توافق تجاری، پوند را به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماهه خود رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۵ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۷۰ درصد بالا آمد.

در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۵۱ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۳ درصد به ارزش خود افزود.

ای‌اس‌اکس استرالیا توانست در ابتدای معاملات امروز ۰.۷ درصد رشد کرده و یک رکورد تاریخی جدید ثبت کند. در ادامه این شاخص بخشی از رشد خود را از دست داد اما همچنان ۰.۳۶ درصد نسبت به روز گذشته بالاتر ماند.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۸ درصد رشد کرد.

در ادامه امروز جلسه سیاست‌گذاری ۲ روزه فدرال‌رزرو، که بسیار مورد انتظار بازارهای جهانی است، آغاز خواهد شد. به احتمال زیاد در این جلسه، نرخ بهره آمریکا ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد یافت، که اگر چنین اقدامی عملی شود، اولین کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ۱۰ سال اخیر خواهد بود.

چشم‌انداز کاهش نرخ بهره آمریکا، دلیل کلیدی رشد بازارهای جهانی سهام در روزهای اخیر بود، به ویژه در این میان شاخص‌های سهام آمریکا توانستند به رکوردهای تاریخی جدیدی دست پیدا کنند.

از سوی دیگر امروز قرار است مذاکرات تجاری چین و آمریکا در شانگهای از سر گرفته شود، هرچند انتظارات اندکی در مورد پیشرفت در این مذاکرات ۲ روزه وجود دارد.

در بازار ارز، پوند به افت دیشب خود در برابر دلار، ادامه داد و به نرخ برابری دلاری ۱.۲۲۱۰ سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از مارس ۲۰۱۷ تا کنون است.

این افت پوند در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران امیدی برای به دست آوردن توافق تجاری برگزیت با اروپا، تحت نخست‌وزیری جانسون، در زمان اندک باقی مانده از مهلت خروج از اتحادیه اروپا، ندارند.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان با اندکی رشد به نرخ ۹۸.۰۸۴ واحد رسید که فاصله زیادی با رکورد ۲ ماهه ۹۸.۱۶۵ واحد، ندارد.

در برابر ین ژاپن، دلار توانست ۰.۱ درصد تقویت شود و به نرخ برابری ۱۰۸.۹۰۰ برسد.