۰ نفر

نرخ بیکاری در ایالت‌های مختلف آلمان چه قدر است؟

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 369734
نرخ بیکاری در ایالت‌های مختلف آلمان چه قدر است؟

ایالت های پرجمعیت آلمان دارای نرخ بیکاری کمتری هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نرخ بیکاری در بزرگ ترین اقتصاد اروپایی کماکان رو به کاهش بوده است تا جایی که تا پایان ماه ژوئن متوسط نرخ بیکاری در این کشور به پنج درصد رسیده است. در بین ایالت های مختلف آلمان، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به برمن با ۱۰ درصد بوده است و پس ازآن برلین با ۷.۸ درصد و "زاکسن هاوزن" با ۷ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در بین ایالت های مختلف آلمانی متعلق به ایالت بایرن با ۲.۶ درصد بوده است و پس از آن "بادن وورتمبرگ" با سه درصد و "هسن" و "راین فلانتس" با ۴.۳ درصد قرار دارند.

در بین دیگر ایالت‌های آلمانی، نرخ بیکاری در هامبورگ ۶.۱ درصد، براندنبورگ ۵.۶ درصد، تورینگن ۵.۱ درصد و سارلند ۶ درصد بوده است.

از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد عنوان شد. با وجود آن که مقامات برلین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۹ را به تنها ۰.۵ درصد کاهش داده‌اند، نرخ بیکاری آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح پایینی قرار دارد.

دفتر آمار وزارت کار آلمان اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور در ماه ژوئن با ۱۰۰۰ نفر کاهش نسبت به ماه قبل به دو میلیون و ۲۸۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که کمتر از ۴۰۰۰ نفر پیش بینی شده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱.۴۹ میلیون نفر از شمار بیکاران کاسته شده است تا آلمان پس از جمهوری چک، اکنون دارای دومین نرخ بیکاری پایین در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا باشد.