۰ نفر

جانسون : ۲۰هزار پلیس استخدام می‌شوند

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲
کد خبر: 369156
جانسون : ۲۰هزار پلیس استخدام می‌شوند

با توجه به افزایش نرخ جرم و جنایت نخست وزیر جدید انگلیس قصد دارد ۲۰ هزار مامور پلیس دیگر را استخدام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس از طرح خود برای استخدام بیش از 20 هزار افسر پلیس طی هفته های آینده خبر داده است.

این طرح بوریس جانسون یک بازنگری جدی در برنامه های دولت ترزا می است که تعداد نیروهای پلیس را کاهش داده بود. نگرانی افکار عمومی نسبت به افزایش جرم و جنایت در انگلیس، علت اصلی تصمیم جانسون برای استخدام تعداد بیشتری پلیس بوده است.

بر اساس این گزارش پلیس انگلیس در دوره زمامداری دو دولت محافظه کار این کشور با فشارهای شدید مالی روبرو بوده است. دو دولت قبلی انگلیس سیاست های ریاضتی مالی را اتخاذ کرده بود.

یک موسسه تحقیقاتی انگلیس برآورد کرده است که استخدام نیروهای پلیس بیش از 1.1 میلیارد پوند در سال هزینه در برخواهد داشت.

جانسون روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که خیابان ها را امن تر کنم. مردم می خواهند تا نیروهای پلیس بیشتری را در کنار خود ببینند و از آنها حفاظت کرده و جرم و جنایت را کاهش دهند.

جانسون با چالش بزرگ رشد فزاینده نرخ قتل و جنایت روبرو است، این مساله می تواند ضربه و لطمه بزرگی را به اعتبار حزب محافظه کار انگلیس وارد کند.

ترزا می نخست وزیر قبلی انگلیس این ادعاها را رد کرده است که افزایش تعداد ماموران پلیس می تواند به کاهش جرم و جنایت ها کمک کند ولی کرسیدا دیک عالی ترین مقام پلیس انگلیس تاکید کرده است که این دو مساله ارتباط معناداری با یکدیگر دارد.

هم اکنون 122 هزار مامور پلیس در انگلیس و ولز مشغول به فعالیت هستند که این رقم نسبت به 143 هزار مامور پلیس در سال 2010 که محافظه کاران به قدرت رسیدند، کاهش محسوسی را نشان می دهد.