۰ نفر

گفتگوی تلفنی ماکرون و جانسون

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبر: 369127
گفتگوی تلفنی ماکرون و جانسون

دفتر ریاست جمهوری فرانسه با اعلام خبر گفتگوی تلفنی سران این کشور و انگلیس عنوان داشت که ماکرون به زودی در ملاقات حضوری با جانسون انتظارات و دیدگاه های اتحادیه اروپا از لندن را بیان می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ا مانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه قرار است به زودی با بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس دیدار و با وی در خصوص موضوعات مختلف از جمله نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفتگو کند.

یک مسئول دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز جمعه با اعلام این مطلب یادآور شد که دو طرف روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند و ماکرون به زودی در ملاقات حضوری با بوریس جانسون انتظارات و دیدگاه‌های اتحادیه اروپا درباره خروج بریتانیا از این اتحادیه را با وی در میان خواهد گذاشت.

این در حالیست که «املی دو مونشلن» وزیر مشاور دولت ماکرون در امور اروپایی نیز روز جمعه تاکید کرد که اگر بریتانیا همچنان خواهان خروج از اتحادیه اروپا است، باید به توافق موجود تکیه کند.

دو مونشلن همچنین بار دیگر بر تغییر نیافتن مهلت تعیین شده برای اجرایی شدن برگزیت تاکید کرد و گفت که بریتانیا برای به تعویق انداختن برگزیت پس از ۳۱ اکتبر باید واقعاً دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

نخست وزیر جدید انگلیس روز چهارشنبه پس از ورود به ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت مهمترین دغدغه کشورش را برگزیت خواند و با وعده مذاکره بر سر توافقی جدید با سران اتحادیه اروپا از بدو به دست گرفتن قدرت، اروپایی‌ها را به یک چالش جدید دعوت کرد.