۰ نفر

هند: آمریکا ادعایش درباره پهپاد ایران را با مدرک اثبات کند

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 368941
هند: آمریکا ادعایش درباره پهپاد ایران را با مدرک اثبات کند

یک رسانه هندی نوشت؛ با وجود ادعاهای مکرر آمریکا مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز، این کشور هنوز هیچ مدرک قطعی برای اثبات ادعاهای خود نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نشریه  اوراسیا تایمز نوشت: در همین حال تهران اعلام کرده است که تمام پهپاد های متعلق به این کشور که در تنگه هرمز درحال پرواز بوده اند، به صورت سالم به پایگاه های خود بازگشته اند.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در حساب توییتری خود گفت: ما هیچ پهپادی در تنگه هرمز و یا نقطه دیگری از دست نداده ایم. من فکر می کنم که ناو باکسر آمریکا به صورت اشتباهی یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار داده است.

پهپاد های ایرانی به طور مکرر بر فعالیت آمریکا در تنگه هرمز نظارت می کنند. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۸ جولای مدعی شد که آمریکا یک پهپاد ایرانی را سرنگون ساخته است. از سوی دیگر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که پهپادی که بر ناو باکسر آمریکا نظارت میکرده است به صورت سالم به پایگاه خود بازگشته است.

اما آمریکا با وجود بیانیه های تحریک آمیز، هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود منتشر نکرده است.

ماه گذشته بود که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، یک پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد. این پهپاد پس از نقض حریم هوایی ایران در هنگام جمع آوری اطلاعات مورد هدف قرار گرفت.