۰ نفر

سقوط آزاد ارزش پول انگلیس

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 366863
سقوط آزاد ارزش پول انگلیس

پوند انگلیس از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ درصد ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش رویترز، ترس معامله گران از آینده نامعلوم روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسا برگزیت و تاکید چند باره دو نامزد اصلی نخست وزیری این کشور به خروج از اتحادیه اروپا در ماه اکتبر امسال در هر شرایطی باعث شده است تا پوند در روزهای اخیر بار دیگر در مسیر سقوط آزاد قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پوند در معاملات روز سه شنبه بار دیگر ۰.۵ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و به ازای ۱.۲۵۱۹ دلار مبادله شد. پوند که اکنون در پایین‌ترین سطح شش ماه اخیر خود قرار دارد از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹.۱ درصد ارزش خود را از دست داده است.

به احتمال زیاد بوریس جانسون که قبلاً وزیر خارجه و شهردار لندن بود تا دو هفته دیگر جایگزین ترزا می در سمت نخست وزیری خواهد شد و موضع گیری های وی در خصوص قطعی بودن برگزیت باعث نگرانی بیشتر معامله گران شده است. یوکیو ایشی زوکی، استراتژیست ارزی در مؤسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: فشار روی پوند بر روی یورو نیز مؤثر بوده است و نخست وزیر محافظه کار بعدی انگلیس کار سختی برای مقابله با این روند خواهد داشت.

برگزیت نه تنها روی پوند که بر رشد اقتصادی انگلیس نیز تأثیر زیادی گذاشته است تا جایی که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، اقتصاد انگلیس در ماه می هر چند توانست از خطر رکود رها شود اما ثبت رشد ضعیف و ناامید کننده ۰.۳ درصدی برای آن باعث شده است تا نگرانی اقتصاددانان از ورود این کشور به رکود به ویژه در صورتی که انگلیس اتحادیه اروپا را بدون دستیابی به توافقی مشخص ترک کند تشدید شود.

امروز هر پوند به ازای ۱.۱۱۱۵ یورو، ۱.۷۷۹۱ دلار استرالیا، ۱.۶۳۳۲ دلار کانادا، ۱.۲۳۲۹ فرانک سوئیس، ۱۳۵.۲۱۷۵ ین ژاپن و ۸.۶۰۳۸ یوان چین مبادله شد.